بدنسازی, مقالات

مصرف تائورین در بدنسازی

مصرف تائورین در بدنسازی

مصرف تائورین در بدنسازی بسیار مرسوم است. تائورین یک آمینو اسید حاوی گوگرد طبیعی است. این آمینو اسید به ویژه در مغز، چشم ها، قلب و ماهیچه های شما متمرکز است. تائورین نقش های مهمی در بدن شما دارد،  حمایت از سلامت ایمنی و عملکرد سیستم عصبی از جمله نقش های این آمینو اسید در بدن است.

بیشتر اوقات، بدن شما به تنهایی تائورین کافی تولید می کند، اما مصرف تائورین به صورت مکمل نیز می توانند به شما در رفع نیازهای تورین کمک کنند. در واقع تائورین به طور طبیعی در بدن یافت می شود و معمولاً به عنوان یک مکمل غذایی نیز استفاده می شود. با مزایای سلامتی مختلفی از جمله بهبود عملکرد ورزش، کاهش درد عضلانی و افزایش سلامت قلب مرتبط است.

مطمئن باشید علیرغم باور رایج، تائورین از مایع منی یا ادرار گاو نر استخراج نمی شود. بلکه اولین بار در سال 1827 از صفرای گاو جدا شد. نام لاتین گاو Bos taurus است که نام اسید آمینه از آنجا منشا گرفته است.

 

مصرف تائورین در بدنسازی

هنگامی که صحبت از مصرف تائورین در بدنسازی می شود، رعایت دستورالعمل های دوز توصیه شده توسط سازنده بسیار مهم است. به طور معمول، مکمل های تائورین به شکل کپسول یا پودر هستند و دوز توصیه شده می تواند بسته به سن، وزن و سلامت کلی فرد متفاوت باشد.
اگرچه اسیدهای آمینه اغلب به عنوان بلوک های سازنده پروتئین شناخته می شوند، تائورین برای ساخت پروتئین در بدن شما استفاده نمی شود. در عوض، آن را یک آمینو اسید ضروری مشروط در نظر می گیرند، به این معنی که فقط در مواقع بیماری و استرس ضروری می شود.

 

منابع تورین

منابع اصلی تائورین پروتئین های حیوانی مانند گوشت، غذاهای دریایی و لبنیات هستند. گیاهان حاوی مقدار قابل توجهی تائورین نیستند

در نتیجه، افرادی که رژیم گیاهخواری یا گیاهخواری دارند تائورین کمتری مصرف می کنند. آنها نسبت به کسانی که به طور منظم پروتئین حیوانی می خورند، سطح تائورین پایین تری دارند.

 

نقش مصرف تائورین در بدنسازی

برای مصرف تائورین ، مهم است که اهداف و نیازهای سلامتی خاص خود را در نظر بگیرید. چه به دنبال بهبود عملکرد ورزشی، حمایت از سلامت قلب، یا صرفاً حفظ سلامت کلی باشید، مکمل‌های تائورین می‌توانند مکمل مفیدی برای برنامه روزانه شما باشند. با این حال، همیشه بهتر است با یک متخصص مراقبت های بهداشتی صحبت کنید تا بهترین رویکرد را برای نیازهای فردی خود تعیین کنید.

در نتیجه، مکمل‌های تائورین در صورت استفاده صحیح می‌توانند طیف وسیعی از مزایای بالقوه را ارائه دهند. با پیروی از دستورالعمل‌های دوز توصیه‌شده، انتخاب مارک‌های با کیفیت بالا و جستجوی توصیه‌های شخصی، می‌توانید از مکمل تورین برای اهداف سلامتی و تندرستی خود نهایت استفاده را ببرید.

مطالعه ای روی ورزشکاران استقامتی نشان داد دوچرخه سواران پس از مصرف تائورین ، چربی بیشتری نسبت به کربوهیدرات ها می سوزاندند تا سوخت سواری خود را تامین کنند. این خبر خوبی است زیرا چربی‌ها شکل کارآمدتری از انرژی نسبت به کربوهیدرات‌ها هستند، و یک فرد معمولی دارای ذخیره تقریباً نامحدودی (تقریباً 100000 کالری) چربی در بدن خود است.

دوز مصرف تائورین در بدنسازی

تائورین در غذاهایی مانند گوشت، غذاهای دریایی و تخم مرغ یافت می شود. رژیم غذایی غربی معمولی شامل 40-400 میلی گرم تورین در روز است. همچنین یک عنصر رایج در نوشیدنی های انرژی زا است.

تائورین به عنوان دارو اغلب توسط بزرگسالان در دوزهای 6 گرم خوراکی روزانه تا یک سال استفاده می شود.

اثرات تائورین در بدن

تائورین نوعی ماده شیمیایی به نام آمینو سولفونیک اسید است. به طور طبیعی در بدن ایجاد می شود. بهترین منابع غذایی گوشت، ماهی و تخم مرغ هستند.

تائورین عملکردهای مهمی در قلب و مغز دارد. به حمایت از رشد عصبی کمک می کند. همچنین ممکن است با کاهش فشار خون و آرام کردن سیستم عصبی برای افراد مبتلا به نارسایی قلبی مفید باشد. این ممکن است به جلوگیری از بدتر شدن نارسایی قلبی کمک کند.

تائورین را برای نارسایی احتقانی قلب (CHF) و تورم کبد (هپاتیت) نیز مصرف می کنند. همچنین برای چاقی، عملکرد ورزشی، خستگی، دیابت و بسیاری از شرایط دیگر استفاده می شود.

تائورین سرعت دفع لیتیوم از بدن را کاهش دهد. این می تواند سطح لیتیوم را که در بدن باقی می ماند افزایش دهد. ممکن است پزشک شما نیاز به کاهش دوز لیتیوم شما داشته باشد.

داروهای فشار خون بالا (داروهای ضد فشار خون) با تائورین تداخل دارند
تورین ممکن است فشار خون را کاهش دهد. مصرف تورین همراه با داروهایی که فشار خون را کاهش می دهند ممکن است باعث کاهش بیش از حد فشار خون شود. فشار خون خود را از نزدیک کنترل کنید.

بهترین مکمل های تائورین موجود در بازار

در مورد بهترین مارک های مکمل تائورین، مهم است که به دنبال شرکت های معتبری باشید که محصولات با کیفیت بالا ارائه می دهند. برخی از مارک های معروفی که مکمل های تائورین را ارائه می دهند عبارتند از بالک، مای پروتئین، آل نوتریشن، NOW Foods، Jarrow Formulas و Life Extension. این شرکت ها به دلیل تعهد خود به کیفیت و ایمنی شناخته شده اند، بنابراین می توانید نسبت به محصولاتی که ارائه می دهند احساس اطمینان کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *